HANGÁR

Besenyei Péter 15 éves korában vezetett először repülőgépet. Több mint 50 éves repülő karrierje során több mint ötven géptípuson repült eddig közel kilencezer órát. Műrepülő bemutató programja a klasszikus és egyéni műrepülő elemek kombinációja; egyfajta improvizáció. A következő figurát mindig a pillanatnyi helyzetnek legjobban megfelelően választja. Minden bemutató más és más, sohasem repüli pont ugyanazt, de azért jellegében, stílusában félreismerhetetlenül besenyeis. Az abszolút szabad programban nyert már aranyérmet Európa-bajnokságon, világbajnokságon, valamint Világkupán is. Műrepülő bemutatóját a szakemberek a világ egyik legjobbjának – ha nem a legjobbnak – tartják.

Az alábbiakban az általa leggyakrabban használt géptípusok láthatók.

Góbé

Besenyei Péter 15 éves korában kezdett repülni az idősebb Rubik Ernő által tervezett magyar Góbé típusú géppel.

Az R–26S Góbé kétüléses, kétkormányos, fémépítésű kiképző vitorlázó repülőgép. Az 1960-as évek elején tervezték a Pestvidéki Gépgyár Esztergomi Gyáregységében Rubik Ernő irányításával.

Kezdő kiképzésre, alapszintű teljesítményrepülésre alkalmas gép. Kiegészítő berendezéssel használható műszeres kiképzésre is. Alkalmas dugóhúzó gyakorlására, felhőrepülés és műrepülés azonban a géppel nem végezhető. Csörléssel és repülőgép-vontatással is indítható.

Zlin Z-50

Besenyei Péter az 1990-es világbajnokságon a legelavultabb Zlin 50-es géppel repült, amivel ezüstérmet szerzett és a gyár külön díját is megkapta fantasztikus teljesítményéért.

1973 őszén a Zlín Aircraft úgy döntött, hogy új egy konzolos, alacsony szárnyú, együléses műrepülőgépet fejleszt ki. A prototípus OK-070, 1975. július 18-án repült először. A Zlín Z-50 az 1976-os műrepülő-világbajnokságon debütált a versenyen

Extra 330

Besenyei Péter 2001. április 24-én mutatta be átfestett Extra 330L-jét a farkashegyi repülőtéren. A masina a Redbull színeiben tündökölt, köszönhetően az új támogatói szerződésnek.

Walter Extra mindig is a saját különleges szemszögéből szemlélte a repülést. A világ egyik legsikeresebb versenyrepülő pilótájaként az 1980-as években úgy döntött, hogy saját repülőgépet tervez és épít. Ami egy kísérleti egyszemélyes műveletnek indult, azóta nemzetközi sikertörténetté nőtte ki magát. Mára ez a kezdeményezés a bajnokságon alapuló EXTRA repülőgép-sor lett, beleértve az EA-200, EA-300L, EA-300LP, EA-330LT, EA330LC, EA330LX és EA-330SC műrepülőgépeket. Mindegyik kialakítás mesterien ötvözi a teljesítményt és a gazdaságosságot a repülés tiszta örömével.

Corvus Racer 540

A Corvus Racer 540 együléses, alacsony szárnyú , nagy teljesítményű műrepülőgép, amelyet a Corvus Aircraft Ltd gyártott Magyarországon.

A Corvus Racer 540 tervezését 2007-ben kezdték el, amikor a Corvus Aircraft szerződést írt alá a Red Bull-lal, hogy Besenyei Péter számára új , kifejezetten légiversenyzésre tervezett repülőgépet fejlesszen ki. Voloscsuk András és a Magyar Repülési Egyetem tervezte.

A Corvus Racer 540 először a 2009. áprilisi németországi AERO Friedrichshafen kiállításon jelent meg, A kezdeti repülési tesztekkel 2010 februárjában, a versenyen pedig 2010 júniusában debütált a Red Bull Air Race-en Windsorban.

Edge 540

Besenyei Péter 2015-ben mutatta be  a Zivko Edge 540 gépét.  A korábbi években  a Corvus Racerrel repült, amely ugyan a legszebb volt a mezőnyben, de a szűk fordulókban rendre bukott néhány másodpercet, emiatt nem tudott a győzelemért harcolni. A műrepülő-világbajnok pilóta a Hungaroringen tartott sajtótájékoztatót, amelynek „felvezetéseként” új gépével landolt a mogyoródi versenypálya célegyenesében.

Besenyei Péter visszavonulásáig ezzel a géppel versenyzett a Red Bull Air Race világbajnokságon. A gép később Martin Sonka tulajdona lett.